Doorgaan naar artikel

Subsidies om toerist in de stad te houden

Met subsidies hoopt de gemeente dat er initiatieven komen om toeristen langer in de stad te houden.

Inhoudsopgave

Maastrichtse ondernemers of stichtingen die ideeën hebben om toeristen in stille periodes naar de stad te krijgen om te overnachten kunnen hiervoor subsidie aanvragen. Er is ook geld voor initiatieven die er voor zorgen dat toeristen langer in de stad blijven.

Speciaal hiervoor is de Subsidie ter stimulering van de Toeristische Sector Maastricht in het leven geroepen. De regeling is er gekomen omdat Maastricht een toekomstbestendige toeristische sector wil bevorderen. Het gaat vooral om het stimuleren van meerdaagse overnachtingen in de stad, vooral tijdens luwe periodes.

Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.30 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Per project is een bedrag van minimaal 10.000 euro tot maximaal 50.000 euro beschikbaar. Om in aanmerking te komen voor een subsidie moet een project aansluiten bij het merk Maastricht en is samenwerking met andere lokale partners vereist.

Met de subsidieregeling hoopt de gemeente de focus te leggen op spreiding tijdens rustige periodes en het aantrekken van de juiste doelgroepen. Dit is cruciaal om de druk op de stad te verminderen.

Bewoners: minder Disney, meteen 30 km/h invoeren
Stop de Verdisneysering en Venetianisering van de binnenstad! Het is een van de hartekreten die in een onderzoek onder de bewoners van de binnenstad naar voren komt. Het onderzoek waarvan Buurtnetwerk Binnenstad de resultaten heeft gepresenteerd, is met 191 ingevulde vragenformulieren niet representatief. Maar de antwoorden en de gegeven commentaren
Merk Maastricht moet meer zijn dan toeristenmagneet
Het merk Maastricht wordt door Maastricht Marketing nog te eenzijdig vanuit toerisme geladen. Daar moet verandering in komen door de focus te verbreden naar bezoekers, bewoners en bedrijven.
Merk Maastricht is vooral heleboel marketing blabla
Eens in de zoveel jaar gaat het merk Maastricht op de schop. Een reclamebureau mag in opdracht van Maastricht Marketing (je zou toch zeggen dat juist Maastricht Marketing verstand heeft van het merk Maastricht) aan de slag om het merk weer eens op te frissen.

Opmerkingen

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden