Doorgaan naar artikel

Frisse wind bij MVV Maastricht

Mick Beckers en Lis Wintjens. Foto: Tjeu Philippens

Inhoudsopgave

Sinds de komst van het Maastricht Collectief wordt MVV flink onder handen genomen. Na een fikse schoonmaak wordt de club nu opnieuw ingericht. Dat geldt zeker voor de commerciële afdeling. Door Mick Beckers aan te stellen als salesmanager en Lis Wintjens als commercieel medewerker zijn twee twintigers verantwoordelijk voor een van de ‘levensaders’ van de club.

Mick (23) kwam in februari van dit jaar aan boord, nadat hij in het Spaanse Malaga had gewerkt als salesmanager voor een Nederlands bedrijf. “Ik ben begonnen met overzicht te creëren en alles inzichtelijk te maken. Wat hebben we aan contracten, maar vooral ook wat hebben we allemaal te verkopen? In twee maanden tijd sloten we 150 contracten. Een seizoen eerder bleef de teller nog op zo’n 85 contracten steken. Vervolgens kwam in juni de rechtbank Limburg met een positieve honorering van het WHOA-akkoord (Wet Homologatie Onderhands Akkoord). Met het definitieve akkoord kon MVV verder gaan bouwen aan een duurzame financiële toekomst voor de club, aangezien het grootste gedeelte van de schuldenlast hiermee verdween. Dat we op de goede weg naar voren waren bleek ook wel uit het feit dat de KNVB in één keer de begroting voor het seizoen 2024/2025 goedkeurde.”

Niet alleen op het shirt
Een belangrijk aandachtspunt voor het komende seizoen is de hoofdsponsor. Per 1 juli 2025 zal alle sponsoring van sport door online gokbedrijven niet meer zijn toegestaan. Dit betekent dat voor MVV de hoofdsponsor OneCasino zal wegvallen. “In de hele eredivisie en Keuken Kampioen Divisie betekent dit een inkomstenverlies van 60 miljoen euro”, zegt Mick. “We zijn dus druk met het zoeken van een nieuwe hoofdsponsor. Zo’n sponsor gaat verder dan alleen de naam op het shirt. Als hoofdsponsor van MVV maak je ook deel uit van de stad Maastricht.”

Zichtbaar in de stad
Dat geldt overigens ook voor MVV zelf. De club moet weer terug naar de stad gebracht worden. MVV is niet alleen De Geusselt. Volgens Mick betekent dit dat je weer zichtbaar moet zijn bij evenementen in de stad. “Maastrichts Mooiste, de Ridderronde, het Preuvenemint, Bassinario of Magisch Maastricht, het zijn allemaal momenten waar je ervoor moet zorgen dat de bezoekers zeggen ‘MVV was er ook bij’.”

Onafhankelijk van resultaat
Uiteindelijk willen Mick en Lis een zakelijk netwerk voor Maastricht creëren waar iedere sponsor of stakeholder graag deel van wil uitmaken. “Natuurlijk zijn voor een betaald voetbal organisatie de resultaten op het veld een belangrijke factor”, zegt Mick. “Wij proberen echter een netwerk op te bouwen dat zich niet laat leiden door de resultaten. Je moet met plezier naar de thuiswedstrijden komen omdat je een gezellige avond hebt en de juiste mensen ontmoet. Lis en ik heten niet voor niets alle gasten aan de voordeur persoonlijk welkom tijdens een thuiswedstrijd. Hier begint namelijk het gevoel van waardering voor onze sponsoren en stakeholders.”

Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.30 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Hospitality
Naast commercie is Lis (23) ook verantwoordelijk voor de ticketing en de hospitality. “Het stadion is uitermate geschikt voor bedrijfsbijeenkomsten, borrels of vergaderingen. Je kunt zelfs met de medewerkers een potje voetbal in het stadion spelen. We hebben hier een prachtige business lounge waar je feesten en partijen kunt organiseren. Maar ook een bedrijfsbezoek in combinatie met het bijwonen van een wedstrijd van MVV behoort tot de mogelijkheden. Deze vorm van hospitality probeer ik meer en meer onder de aandacht te brengen, want meer bekendheid zorgt ook voor meer interesse.”

Fantastisch klankbord
Ondanks hun jonge leeftijd voelen Mick en Lis zich als een vis in het water bij MVV. “Soms zou ik wel willen dat ik me in drieën kon splitsen”, zegt Lis lachend. “Er ligt nog zoveel werk dat het belangrijk is om prioriteiten te stellen. Wat is nu belangrijk en wat kan later? Het is niet altijd even gemakkelijk als je moet pionieren omdat er nog niets staat, maar aan de andere kant kun je wel bouwen aan iets nieuws. Daarbij hebben we in het Maastricht Collectief natuurlijk een fantastisch klankbord. Dat zijn allemaal topondernemers waar we heel veel van kunnen leren.”

Buiten de lijnen speelt MVV al eredivisie
2024 is een bijzonder jaar voor MVV. Begin dit jaar pakten zwarte wolken zich samen boven De Geusselt. Directeur Laura van Leeuwen sprak - in een lange uitputtende brief - openlijk over een dreigend faillissement. Haar transparantie was verrassend, nooit eerder vertoond in De Geusselt. Aanvankelijk buiten het zicht van
Grote meneren uit Japan investeren in MVV
Deshima Football Consultancy BV gaat binnenkort de helft van de aandelen in MVV overnemen. Grote vraag is: wie zit er in deze Japans-Nederlandse BV? Wat blijkt: dat zijn enkele grote namen.
Vijf vitrinekasten vol met MVV-geschiedenis
In de businessruimte van MVV Maastricht staan vijf vitrinekasten vol met memorabilia uit het verleden van de voetbalclub. Op de kasten staan vijf shirts van de rood-witte. “Achter ieder stuk zit een verhaal”, legt Rob Beaumont uit. Samen met Léon Partouns, Yvon Prince en Paul van Grinsven maakt hij deel
Ondernemers willen 5 miljoen in MVV investeren
Maastricht heeft weer zijn eigen krant: denieuwestermaastricht.nl. Blijf op de hoogte van lokale gebeurtenissen, politiek, horeca, ondernemers, cultuur en historie.

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden