Doorgaan naar artikel

Excuses van KPN voor Maastricht met dubbel 's'

Goed in snel internet, slecht in tikken op het toetsenbord.

Inhoudsopgave

De Maastrichtse bushokjes hangen momenteel vol met posters voor een campagne van KPN over glasvezel. Maar wie goed kijkt, ziet dat het reclamebureau niet zo goed is in spelling.

Maasstricht krijg een upgrade valt te lezen. Die upgrade is waarschijnlijk de extra letter s in de plaatsnaam, zou je misschien denken of is het een woordspeling naar SuperSnel en SuperStabiel? "Niet is minder waar", laat een woordvoerder van KPN aan De Nieuwe Ster weten. "Dit is gewoon slordig, waarschijnlijk heeft iemand met te dikke vingers twee keer op de 's' gedrukt. Onze excuses aan alle Maastrichtenaren, dit had niet mogen gebeuren."

Taalvoutjes
Op social media maakt menigeen zich druk over de tikfout. "Hoe serieus moeten we jullie bedoelingen nemen" vraagt Jo Warnier zich op instagram af. "Jullie reclamecampagne getuigt niet van jullie goede bedoelingen als jullie niet eens een plaatsnaam goed kunnen schrijven." Gina Odesa vraagt zich op Facebook af of dit een voorbeeld is van 'taalvoutjes' of dat het een marketingding is dat ze niet begrijpt. Thomas Baur meldt nog: "Iedereen weet toch dat het Messtreech is?" Ook andere Maastrichtenaren posten foto's van de tikfout en vragen zich af of KPN dit bewust heeft gedaan.

Een ding is in ieder geval zeker: de campagne is wel opgevallen. De woordvoerder van KPN laat nog weten dat de fout zeer snel rechtgezet wordt. "Dat kan morgen of overmorgen al zijn." In totaal gaat het om 50 posters in bushokjes in Maastricht.

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden